• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur många stora lån kan man ta?

mindre_smart_individ

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 December 2018
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Teoretiskt: 18 år, aldrig tagit lån förr, 56 000 kr i månadslön

Hur många såna här 300 000 - 600 000 kr lån om man signerar de ungefär samtidigt via BankID?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Alltså signera samtidigt kan du nog max fixa 2.
Men förutsatt att du har en UC med 0 förfrågningar 0 anmärkningar 0 andra lån och 0.1% UCrisk.

Hmmm skulle gissa på att du kan få ihop 4-6 stycken lån mellan 250.000 och 350.000.
Så totalt mellan 1 - 2 miljoner.

Sen ytterligare 400.000 kanske av bolag som inte tar UC.
Credway,Slantar,Risicum och dylika.
 

mindre_smart_individ

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 December 2018
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Alltså signera samtidigt kan du nog max fixa 2.
Men förutsatt att du har en UC med 0 förfrågningar 0 anmärkningar 0 andra lån och 0.1% UCrisk.

Hmmm skulle gissa på att du kan få ihop 4-6 stycken lån mellan 250.000 och 350.000.
Så totalt mellan 1 - 2 miljoner.

Sen ytterligare 400.000 kanske av bolag som inte tar UC.
Credway,Slantar,Risicum och dylika.

Oke, tack för svaret.

Hur skulle man göra för att få ut så mycket som möjligt? Spamma sönder lån med bankid samma morgon (hur lång tid skulle de ta innan de landar in på bankkontot?) och sen gå vidare till SMS-lån för att klämma ut det sista?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 624
Mottagna reaktioner
6 206
Poäng
4 147
Blir lite nyfiken.
Varför ska du göra detta ?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Oke, tack för svaret.

Hur skulle man göra för att få ut så mycket som möjligt? Spamma sönder lån med bankid samma morgon (hur lång tid skulle de ta innan de landar in på bankkontot?) och sen gå vidare till SMS-lån för att klämma ut det sista?

Det du gör är att via först Lendo söker säg 400.000 sen samma dag söker du 400.000 hos Advisa.
Du lär bli beviljad hos båda dessa.
Sen går du på aktörer som inte är lika hårda och söker 400.000 där med. Sen BankNorwegian och Remember eller Avida / Resurs / Collector / Forex och dylika.
Avslutningsvis så ger du dig på aktörer som inte kräver UC.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Oke, tack för svaret.

Hur skulle man göra för att få ut så mycket som möjligt? Spamma sönder lån med bankid samma morgon (hur lång tid skulle de ta innan de landar in på bankkontot?) och sen gå vidare till SMS-lån för att klämma ut det sista?


Håll oss gärna uppdaterade om du väljer gå till väga med det här projektet, du vore den första på forumet.
Sjukt nyfiken på hur mycket du faktiskt hade fått loss.
 

mindre_smart_individ

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 December 2018
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Håll oss gärna uppdaterade om du väljer gå till väga med det här projektet, du vore den första på forumet.
Sjukt nyfiken på hur mycket du faktiskt hade fått loss.

Hej igen Terry_

Det har uppstått ett lite problem som väcker oro.

https://m.imgur.com/4oBV4dY - som du kan se så varierar det mellan långivare, alltså vilka som skickar post med skuldebrev och vilka som låter en signera med bank id

Jag kan tyvärr inte av anledningar singera skuldebrev som kommer till posten så min fråga är: finns det långivare som är kända för att tillåta sign via bankid och även andra hållet alltså vilka långivare som ber än att signera skuldebrev?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag skulle väl säga att det är 80% fördel till aktörer som låter dig signera via mail.
Med andra ord 8 av 10.
Dom som skickar via post kan du väl be en nära vän signera åt dig?
Eftersom du verkar köra all in så är det väl lika bra att löpa linan ut haha.

Håll oss som sagt gärna uppdaterade hur mycket pengar du har fått loss eftersom jag ska ge mig på exakt samma uppdrag om några veckor...
 

mindre_smart_individ

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 December 2018
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag skulle väl säga att det är 80% fördel till aktörer som låter dig signera via mail.
Med andra ord 8 av 10.
Dom som skickar via post kan du väl be en nära vän signera åt dig?
Eftersom du verkar köra all in så är det väl lika bra att löpa linan ut haha.

Håll oss som sagt gärna uppdaterade hur mycket pengar du har fått loss eftersom jag ska ge mig på exakt samma uppdrag om några veckor...

Haha hade en rätt väl strukturerad plan för att strypa ut så mycket som möjligt föjlt av en (som jag skulle kalla imponerande) flyktplan.

Men jag kan inte gå in på för mycket detalj och om det stämmer att 8/10 vill att man signerar via mail/post kan det nog inte gå för mig personlig.

Lycka till med ditt uppdrag dock
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Teoretiskt: bor hos förälder/föräldrar och vill inte de ska veta om lån, därav ingen post hem. En 18 åring som tjänar 56 tusen i månaden har riktigt bra förutsättningar för en bra ekonomi. Dumt sabba det men lycka till.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp